martes, 19 de mayo de 2020

NATURAL SCIENCE (miércoles 20 de mayo)




GOOD MORNING KIDS!

1. Let's check the activity you did last day (page 110, activity 3). Remember that some machines can belong to two or more categories: page 110, act. 3

Maybe you're asking yourself... why are there computers in all the categories? Well, nowadays we use different types of computers in almost every job, let's see some examples: 




Or maybe you're wondering... do doctors use scissors? and farmers?





2. 📝Now, open your Class Book to page 111 and do activities 4  and 5.

You have to do activity 4 in your notebook.

To do activity 5 you just need to look at the pictures, listen and say the word or number of the picture they are talking about. 

Here's the audio to do activity 5: 



👀Before you start activity 5, let's have a look at the vocabulary:


SPANNERELECTRIC
                                                                                                                                       DRILL 
RAKE COMPUTER
SYRINGE TRACTOR


________________________________________________



1. Primero, vamos a corregir la actividad del lunes. Recuerda que hay máquinas que pueden pertenecer a varias categorías: page 110, act. 3

2. Abrimos el Class Book por la pagina 11 y hacemos los ejercicios 4 y 5. 

El ejercicio 4 lo hago en el cuaderno.

Para hacer el ejercicio 5 solo necesito mirar las imágenes, escuchar y decir el nombre o número de la imagen de la que hablan.

Este es el audio para hacer la actividad 5: ACTIVITY 5

Antes de empezar la actividad 5, fíjate bien en el vocabulario (arriba). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

MATEMÁTICAS (19 de junio de 2020)

¡BUENOS  "MATE DÍAS"! HOY ES VIERNES  Y...¡ ÚLTIMO DÍA DE CLASE! Realmente falta menos de un día...😃     👦👧 Para e...